ezustvereb

Az Ezüstsas 2008 végén leszállt. Azzal próbálok boldogulni, ami maradt utána. Mondhatni, rendezem, eladom a hagyatékot.

Legutóbb erről beszéltünk...

free counters

Katonakép 19490630

2010.01.13. 08:30 | 21 hónap | 32 komment

Íme, a ma reggeli katonakép.

Címkék: katonakép

A bejegyzés trackback címe:

https://ezustvereb.blog.hu/api/trackback/id/tr701668452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 09:24:47

Ő azért már keményebb legénynek néz ki, mint az előző, pihepuha bajszos őrvezető.

Nem kellett hozzá nagy nyomozás (csak megnézni a fotó másik oldalát), hogy őrmesterre tippeljek, pedig a három csillag után nekem elsőre szakaszvezető ugrott be.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 09:26:35

Igaz, neki a gallérján a csillagok mellett más is látható, talán fegyvernemjelzés?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 09:28:58

Mintha bajonettje is lenne, ami kicsit lehúzza a derékszíjat.

És ki is kandikál a vége a bal keze mögül.

wraith42 2010.01.13. 09:30:08

A 3 csillag valóban szakaszvezető, de neki van egy sárga paszománya is, úgy már őrmester :) A rendfokozati jelzés mögött egy géppuskás gallérjelvény látható.
Kitüntetései: 2. o. Ezüst Vitézségi Érem ("kisezüst"), Bronz Vitézségi Érem és Károly Csapatkereszt.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 09:51:34

@Ren42:

Tényleg ott a paszomány...

Ez igen, grat! És kösz!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.01.13. 10:32:36

a rendfokozatok innen jól azonosíthatók:
www.austro-hungarian-army.co.uk/badges/badges.htm
valóban őrmesterről (Feldwebel) van szó

de mintha egy vadászkürt is látható lenne ott, ami elég jól beszűkíti a lehetőséget - valamelyik magyar feldjäger iinfanterie alakulat ?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 10:41:55

@Zig Zag:

Vadászkürt?

Ren42 kolléga szerint az egy géppuskás gallérjelvény. Vagy az ugyanaz?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.01.13. 10:46:02

keresek egy géppuskás gallérjelvényt - tudna tenni kommentbe valaki egy linket

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.01.13. 10:46:58

Té, a szememet kinéztem már :( de nem tudom eldönteni mi az

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.01.13. 10:54:51

nem, nem ugyanaz.

van néhány gallérjelvény pl havasi gyopár a hegyivadászoknak, kürt a vadászoknak, miegymás

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2010.01.13. 10:59:40

@tiboru: Mi az a paszomány?
Amúgy sok sikert kívánok a blog szerzőjének!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 11:03:56

@Szántó Gábor:

A paszomány egy lapos (általában színes) szalag, amit díszítésül tettek fel az öltözék különböző részeire: karra, vállapra, gallérra.

www.mek.ro/02100/02115/html/4-507.html

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 11:05:12

@tiboru:

Amint látható, a hagyományos magyar vitézkötés is paszománynak minősül.

wraith42 2010.01.13. 11:09:31

A tiboru által is linkelt helyen elég kimerítő leírás van a géppuskás gallérjelvényről:

militiahungarorum.extra.hu/1867_k_a_c_f.html#resz_11

Az egyik leggyakrabban látható gallérjelvény. A közös hadseregnél osztrák koronás, a honvédségnél magyar koronás változatban rendszeresítették. A háború után a honvédség tovább használta, csak már nem a galléron, hanem a bal felkaron viselték.

A paszomány jelen esetben egy 1,3 cm széles, cikk-cakk mintás sárga szalag, ami a gallér szélén található. Ld itt:

www.austro-hungarian-army.co.uk/badges/feldwebel.JPG

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.13. 11:21:31

Betettem az albumba még egy képet, amennyire tudtam, ránagyítottam a gallérra.
Szerintem valami ilyesmi: militiahungarorum.extra.hu/photo/1867_k_a_c_f_64.jpg

wraith42 2010.01.13. 11:26:44

Tapasztalataim alapján sokkal valószinübb az osztrák koronás verzió. Én alig találkoztam fotón a magyar koronás verzióval. Még a legtöbb honvéd is osztrák koronást hordott a fotók alapján.

wraith42 2010.01.13. 12:36:09

Nem tudtam eldonteni, hogy ez csukaszürke vagy táboriszürke, úgyhogy két verziót csináltam :)

www.postimage.org/image.php?v=Tsel9jA

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.13. 12:42:57

@Ren42: Na és a firhanggal mi lesz? :)))
Köszönöm, több, mint amit álmodni mertem volna. Ha elküldöd az ezustvereb - @ - gmail.hu-ra, feltenném - engedelmeddel - az albumba.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.01.13. 13:21:48

@Ren42: nagyon jól sikerült, gratula! meg a nagyítás is jobb, így könnyebben kivenni a gallérjelvényt is :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.01.13. 13:35:17

Srácok, a sapkarózsán jól látom, hogy XII -es szám olvasható. Ez nem véletlenül az ezredet jelenti? Mert a 12-es gyalogezred véletlenül magyar utánpótlású.

www.austro-hungarian-army.co.uk/infdev.htm

wraith42 2010.01.13. 13:58:09

A sapkarózsán csak FJ1 vagy 1FJ ill K betü lehet. Esetleg egy nagyobb felbontású szken sokat segítene. (Én 600 dpi-ben szoktam szkennelni)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 14:45:03

@Ren42:

Aztabetyárját, ezek nagyon szépek lettek!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.13. 19:56:14

@Ren42: Feljebb fogom venni a következőket. Három úriember már elő van készítve, úgyhogy ők szerintem egyelőre maradnak úgy, ahogy vannak. Sajnos tifet nem lehet feltölteni az indafotóra - ha jól emlékszem - így marad a fapados jpg.
A gyönyörűséget kitettem, köszönöm még egyszer!

wraith42 2010.01.13. 20:13:07

@21 hónap: .tiffet aránylag egyszerűen át lehet konvertálni .jpg-be, szerintem bármilyen rajzoló vagy képnézegető-manipuláló tudja. Elvileg akár az alap windows xp-s paint program is tudja.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 21:55:41

@Ren42:

A .tif --> .jpg konverzióval a kép nem veszít a felbontási finomságból?

MTi 2010.01.13. 21:56:22

@Zig Zag: @Ren42: igen, a sapkarózsa az ún. "királygomb" az uralkodó monogramjával F.J.I. (Franz Joseph I.) vagy I.F.J. (I. Ferenc József), majd 1916-ot követően K (Károly, Karl).
Ren, nagyon vágod a témát - örülök :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 22:47:11

@MTi:

Hát ha nem két szakértő mondaná a tutit, én is meg mernék esküdni arra, hogy XII-t (esetleg XIJ-t) látok a sapkarózsán...

wraith42 2010.01.13. 23:08:04

@tiboru: ez egy összetett kérdés. A .jpg egy veszteséges tömöritési eljárást alkalmaz. Ez viszont általában állítható, tehát igazából ettől a paramétertől függ hogy mennyivel lesz rosszabb a kép. Egy jó minőségre beállított jpg képen nem annyira észrevehető a veszteség, viszont a méretek töredéke lehet a tiffének. Esetleg lehet .png-t használni, az vesztesgémentesen tömörít.

wraith42 2010.01.13. 23:10:50

@MTi: köszi, igyekszik az ember :) Az utóbbi 1-2 évben eléggé rákaptam a témára, nem mellesleg fotókat is gyüjtök. Sajnos valahogy nálunk a KuK korszaknak elég kevés "rajongója" és ismerője van, a Horthy korszak most sokkal "menőbb".

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.13. 23:13:11

@Ren42:

Köszi. Nem vagyok valami nagy spíler képszerkesztésben (sem)

:-)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.14. 07:49:52

@Ren42: A minőségen spóroltam a méret miatt, merthogy az indafotó korlátos (bár jó magas a határ).
Egyébként köszönöm a leírást, én is így ismertem :)
Nem jutott eszembe, hogy ennyire pici részlet lehet a fotón döntő - ezt most ne elemezzük, egyszerűen figyelmetlen voltam - legközelebb odafigyelek.
süti beállítások módosítása